جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲

کویت استاندارد زندگی بالا، اقتصاد توسعه یافته و مزایای مختلفی را برای مهاجران ارائه می‌دهد.
جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲
کد خبر : ۴۳۸۸۳

خبرگردون | کویت یکی از مرفه‌ترین کشور‌های حوزه خلیج فارس است و مهاجرت به آن قطعا به معنای رسیدن به استاندارد‌های بالای زندگی است. این کشور کوچک با جمعیت کم و منابع انرژی فراوان توانسته یکی از قدرتمندترین پول‌های منطقه را خلق کند. همین مسئله موجب شده تا مهاجران زیادی کویت را برای مقصد مهاجرت انتخاب کنند. 

مهاجرت به کویت چه مزایایی دارد؟
همانطور که گفتیم مهاجرت به کویت می‌تواند استاندارد‌های بالایی از زندگی را با تمام امکانات قابل تصور ارائه دهد.
برخی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کویت عبارتند از:

  • حقوق بالا و بدون مالیات بر درآمد
  • گزینه‌های زیادی برای اقامت
  • فعالیت انواع سازمان‌های اجتماعی خدمات به مهاجران
  • بازار مالی معتبر با سیستم بانکی و اعتباری و قابل اطمینان
  • پول قدرتمند


به طور کلی، کویت استاندارد زندگی بالا، اقتصاد توسعه یافته و مزایای مختلفی را برای مهاجران ارائه می‌دهد. با این حال، نکات قابل توجهی هم در مهاجرت به این کشور وجود دارد که باید قبل از مهاجرت در نظر بگیرید. برای نمونه برای تجارت در کویت حتما به شریک کویتی نیاز دارید یا اینکه این کشور به سختی مهاجران را به عنوان شهروند خود می‌شناسد و به آن‌ها تابعیت اعطا می‌کند.

نگاهی به قوانین مهاجرتی در کویت:
قانون اقامت اتباع خارجی در کویت به سال ۱۹۵۹ برمی‌گردد و همچنان بر اقامت و اشتغال مهاجران از طریق این کشور حاکم است. همه افراد غیر شهروند در کویت تحت قوانین ملی مهاجرت هستند، از جمله پناهندگان و پناهجویانی که ثبت نام می‌کنند. دولت کویت به اتباع خارجی تابعیت قانونی اعطا نمی‌کند مگر در موارد بسیار نادر.

کویت میزبان تعداد زیادی از کارگران قراردادی خارج از کشور است که ۷۰ درصد از جمعیت آن را مهاجران کشور‌های منطقه عربی، جنوب و جنوب شرق آسیا و آفریقا تشکیل می‌دهند که عمدتاً در بخش ساخت و ساز و خدمات مشغول به کار هستند. قانون شهروندی کویت تنها در صورتی تابعیت کویتی را به کودک اعطا می‌کند که پدر کویتی باشد.


کمیته امنیت داخلی و دفاع پارلمان کویت موافقت خود را با اصلاحات جدید پیشنهادی کابینه در مورد قوانین مربوط به اقامت اتباع خارجی و تابعیت اعلام کرد. اصلاحات پیشنهادی جدید به فرزندان یک زن کویتی که با یک تبعه خارجی ازدواج کرده است اجازه اقامت برای یک دوره ۱۰ ساله را به شرط تمدید می‌دهد. همچنین اصلاحات جدید به یک زن کویتی اجازه می‌دهد تا برای شوهر و فرزندان خارجی خود اقامت بگیرد، با این شرط که تابعیت خود را از طریق تابعیت به دست نیاورده باشد. اتباع خارجی اجازه اقامت در خارج از کویت را برای مدت بیش از شش ماه بدون اجازه نخواهند داشت.


توجه به این نکته ضروری است که قوانین مهاجرت در کویت در معرض تغییر است و توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری در مورد مهاجرت با مقامات مربوطه مشورت کنید یا از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

زندگی در کویت پر هزینه‌است؟
طبق نتایج جستجوها، هزینه زندگی در کویت به طور کلی کمتر از سایر کشور‌ها مانند ایالات متحده و سوئیس است. در اینجا چند مقایسه وجود دارد:

متوسط هزینه زندگی در کویت ۴۰ درصد کمتر از ایالات متحده است.
هزینه مواد غذایی در کویت ۳۱ درصد ارزان‌تر از ایالات متحده است.
کویت ۵۲ درصد ارزان‌تر از سوئیس است
هزینه زندگی برای مهاجران در کویت در مقایسه با سایر نقاط جهان در رده متوسط دسته‌بندی می‌شود.


هزینه زندگی در کویت بسته به عواملی مانند اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه‌های ماهانه یک فرد مجرد در کویت حدود ۷۳۱ دینار است، در حالی که هزینه‌های تخمینی یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود ۱۳۵۳ دینار است.
هزینه زندگی در کویت ارزانتر از ۴۳ درصد کشور‌های خاورمیانه و گرانتر از ۵۸ درصد کشور‌های جهان است.

میانگین درآمد مهاجران در کویت چقدر است؟
میانگین حقوق برای مهاجران در کویت بسته به عواملی مانند حوزه فعالیت، جنسیت و تجربه متفاوت است. در اینجا برخی از ارقام از گزارش‌های ارائه شده در این زمینه را بررسی می‌کنیم:


کارگران بیشترین جمعیت مهاجران کویت را تشکیل می‌دهند. تخمین زده می‌شود یک جمعه ۵۰۰ هزار نفری از کارگران مهاجر در کویت مشغول به کار هستند که به طور متوسط بین ۲۲۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه درآمد دارند.

همچنین راننده‌های ماشین‌های سنگین هم در کویت بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه درآمد دارند.


اگر به عنوان یک مهاجر بتوانید در بخش دولتی کویت کاری پیدا کنید دستمزد شما افزایشی چشمگیر پیدا می‌کند. به طور متوسط مردان در بخش دولتی ۲۵۰۰ و زنان در بخش دولتی کویت ۲۲۰۰ دلار در ماه درآمد دارند.


توجه به این نکته ضروری است که هزینه زندگی در کویت به طور کلی کمتر از سایر کشور‌ها است که می‌تواند حقوق کمتر را جبران کند. علاوه بر این، مهاجران در کویت اغلب مزایای دیگری مانند مسکن، حمل و نقل و کمک هزینه مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان بخشی از بسته اشتغال خود دریافت می‌کنند.

جدول متوسط هزینه‌های زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲
در ادامه نگاهی داریم به قیمت بخشی از کالا‌ها و خدمات اساسی در کویت در شهریور ۱۴۰۲. توجه به این نکته ضروری است که در هنگام تنظیم این گزارش هر دینار کویت در ایران ۱۶۱۱۵۰ تومان معامله می‌شود.

جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲

جدول | متوسط هزینه زندگی در کویت در شهریور ۱۴۰۲

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر